Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers Semoga Allah sentiasa bersama kami selamanya Lilypie - Personal pictureSmg Allah sentiasa bersama kami hingga ke syurga firdausi

Pages

Sunday, September 3, 2017

Summers In Japan 2017 - Day 3

Day 3

Osaka ➡️ shinsaibashi street ➡️ Bic camera ➡️ dotonbori ➡️ penginapany

Perjalanan dari Tokyo ke Osaka dgn bas amik masa 8jam perjalanan. Sebenarnye cantik oermandangan sepanjang perjalanan tu. Eda terpaksa selak langsir dari bawah sbb kain langsirnye betul2 mcm xbg penumpang buka 😂Alhamdulillah selamat sampai osaka jam8 pagi.  Bas berhenti betul2 bersebelahan bangunan Osaka Sky Building. Tapi disebabkan pass osaka amazing pasa belum ada, so hold dlu la masuk. Lagi pun pagi kot. Xbuka pun lagi hehe..

Betul2 bersebelahan osaka sky building

Seterusnya kami terus menghala ke Media cafe Popeye, cyber cafe  internet yang ade servis shower. Masa otw ni baru oerasan jam tangan eda xde. Cari2 xjumpa.. Rupanya tertinggal dalam bas 😭😭😭😭 sadis betul. Dah la jam adiah hubby beli masa dia g US dulu. Waaaaaa... Terus kontrol mood. Takut mood hilang. Cpt2 ckp pd diri sendir, xpela xde rejeki dh tu. Huhuhu.. Nasib baik adik ipar eda dh pandai baca map, so die jela yg guide. Cafe ni lebih kurang 15 minit dari osaka sky biulding. Di sini Siap ade koleksi komik manga utk dibaca. Bayaran kami sejam 410¥. Tp bilik shower ade satu je, so adik dan isteri masuk dlu. Eda dan somi die suruh tunggu main internet. Die bagi masa sejam utk kami berempat mandi. Aik? Eda pun agak konpius sbb bayaran 410¥ sejam tu kami byr darab 4 org kot. So total 1640¥ dibayar. Sepatutnya 4 jam la.. Nasib baik dlm penat2 x cukup tido tu otak den masih berfungsi huhu.. Terus den buka ggogle translate bgtau die x boleh kira macamtu. Huhu.. Mana la cukup masa nk mandi sejam utk 5 org. Aisyah shj dh habis 20min kot berperang mandi die 😂Actlly cybercafe camgini sesuai dikunjungi backpacker solo, sbb blh tido skali situ. Jimat 😅 so nwxt time eda xpelu ko g public shower. Leceh huhu..

Cybercafe ni penuh dgn majalah manga.

Selesai mandi wangi2, simpan luggage di umeda station. Station ni hanya sebelah sahaja dgn bangunan DD house. Locker shatian 700¥ murah skit dr shinjuku hehe.. Packing siap2 barang yg nk bw sharian jenjalan harini, sbb nnt nk amik beg konpem dh mlm utk checkin penginapan..

Pagi ni breakfast nasi kepal tuna mayo je. Nasi ni ade yg halal ade yg x. So eda kene snap kandungan die dlu utk tunjuk kpd kwn, sbb die blh baca bhs jepun. Sos die yg jd masalah. Sama mcm kopi, kalau ade cream tu baik la xpayah.huhu..

Sarapan onigiri

Rest.sebelah konbini jap

Hari ini agenda utama adalah mencari barang shopping utk kaum adam 😂 die punya tenaga tu lain macam. Boleh ulangalik shinsaibashi nk survey. Koma kaki makcik hahaha.. En.somi.dh survey jam sebelah bangunan DD tempat kami mandi. So nk tgk la kt shinsaibashi ni harga lagi murah ke byk pilihan ke..adr satu tempat nama Bic Camera. Ramai ckp situ syurga GShock, tp kami tgk jamnye skit je. Ke den salah info 😂 pas abis sume kedai jam GShock en.somi masuk seoanjang shinsaibashi street dan Bic Camera, die buat keputusan nk beli yg kt DD tu 🙄🙄🙄 ok, blk nnt amik beg kita singgah ye syg hehe
Shinsaibashi street

SHoppinggggg

Sambil melayan somi usha jam, kami yg laun sibuk photoshoot tempat2 menarik macam Glico man sign, Crab, Dotonbori river. Waktu ni lupa terus pasal naik cruise kat dotonbori ni huhuhu.. Xde rejeki kami. Ade org ckp kallau mlm naik cruise blh walk in shj. Entah la.. Next time bila pg lg hehe
Kembar glico man hahaha

Masih awal pagi. Tp dh ramai manusia sejagat

Lepas ulang alik shinsaibashi (sebenarnya kami salah jalan, dh sampai hujung shinsaibashi street, naik pula train utk ke bic camera. Padahal boleh je patah blk jalan 😂. Xtau plk jln sama haha) kami terus pergi lunch di Ali's kitchen halal restaurant. Restoren ni rest jam 3-5. Kami order Nasi briyani kambing seround. Alhamdulillah.. dh kenyang sambung shopping lg. Malam terus ke station umeda , singgah kedai jam beli Gshock en somi dan amik beg.

Lunch nasi beriyani di Ali's kitchen

Akhirnyeeeee... Berjaya rembat satu gshock haha

Seterusnye naik train menghala ke tenjinbashi6chome utk checkin penginapan. Mula2 nak berjalan kaki ke penginapan tu terasa sgt jauh 😂 lagi2 sume kaki dh minta nyawa huhuhuhu

Mcm biasa, mlm kami masak ramai2..just panaskan brahim dan lauk brahim. Adik eda rajin g pasar beli telur la, ikan salmon la 😂 den dh nampak bantal jooooo 🤣