Sahabat saya ^_^

Pages

Saturday, May 31, 2014

Minggu decorate umah comel kami♥♡♥

minggu ni kene tekad nk deco2 umah..

☆bsmgt nk kemas dapur sbb kc dh pasang (walopun ade beberapa lg x siap,entah bile dorg nk sambung wat keje u_u)..

☆langsir utk ruang makan dh lama beli...kene start gak jahit2 siapkn dis week..

☆Kain alas meja pun dh beli..tetiba den tbuang tabiat nk buat alas meja mkn sendiri.konon2 nk matching dgn langsir la...muahaha...^_^'

☆meja pun dah angkut ke ruang mkn blk...kali ni hopeflly selesa skit sbb dh de tirai tutup ruang daput.aritu ingt nk wat konsep org putih..nmp dapur gitu..chewah..!!sekali rs poning plk da bila de tetamu dtg siap tgk kite msk..mcm masuk game masak2 kitchen rules plak..haha...

☆Dan yg paling utama skali,tujuan utama perkara2 di atas eda wat adlh utk melapangkn ruang tamu..yeayyy..!! ^_^

plan asal susunan ruanh tamu..gmbr ni pd hari 1st kami pindah umh sndiri.selesa skit sbb nmp lapang..huhu

ok lets do it..

Tuesday, May 27, 2014

Cucu2 ku ~ ♥

Awal bulan 4 (3/4/14) aritu momo kami dh selamat beranak 2 ekor anak kucing.. 2 ekor lagi..alahai momo, betui la ckp doc vet jenis die mmg x byk anak. xpela momo, janji beranak ye ^_^

ni kali ke2 momo beranak.sebelum ni anak 2 ekor gak.cume sekor dh mati time eda tgk lps die bsalin.tinggal sekor je si nimo.. tp x pnjg umo.3 bln lps tu die pun mati.. tiga hari eda dok ulang alik g vet cek. Siang die ok sikit tapi bila tiba subuh esok die jadi macam lumpuh. sedeh hati eda tgk.. nimo kucing yg comel montel gebu..bulu agak2 kelabu..Walopun die x la selincah spt ank kucing skrg, tp nimo jenis yg duduk diam je kalau eda letak. senang nk amik gmbr ^_^

Rest in peace nimo syg
 Lepas nimo mati, lama juga momo kami x mengandung. almaklumlah laki die kat KL dh di kasi kn.hehe.. Awal tahun 2014, kami bercadang nak carikan jantan untuk momo. last2 pinjam kucing adik suami anak buah eda. sama kot jenis mcm laki momo sblm ni, cume die lagi besar dan warna org. Lepas 3 bulan lahirlah mimi & milo. mimi yg warna putih betina, milo warna oren hitam jantan.. eda siap tunggu momo bersalin sbb takut jadi mcm kes sblm ni. momo x reti nk potong tali pusat. makan uri lagi la x reti..huhu ..malam die bersalin, esok pagi eda tgk x potong lagi tali pusat. Terus ty kawan eda vet kt KL, die sarankan eda potong..haha.. berpeluh makcik nk potong.. momo.. momo...

mimi milo sgt lincah..mngkn sbb ade partner nk main. xmcm nimo sekor2 je.. Pantang eda lepas, terus lintang pukang langgar sane sini main. silap aribulan die terus lari ke umah sebelah.. jenuh nk panggil.huhu... skrg mimi milo dh 8 weeks. Dah bagi cacing. tunggu nak vaksin.. Mungkin sekor eda akan jual nanti. Xtau lagi nk jual yg mane.. sbb syg dua2..huhuhu...

Main jo kojo eh bile lepas keluar..huhuhu

Si jejaka milo.. Ade la sikit2 oren ikut bapak eh..huhu

Si jelita mimi.. bulu macam mak eh luar kelabu2 bile dalam putih comel..

 Hopefully mereka panjang umo salama eda jaga ni. Bak kat vet yg kami selalu hntr dorg cek kesihatan, anak kucing ni sgt comel. Kalau nak jaga, jaga elok2.. kalau tak jual kat die..hehehehe...




Jom share

Share It