Sahabat saya ^_^

Pages

Friday, July 3, 2015

Ramadhan Progress ♥♥♥


Alhamdulillah. Dah sampai ke pertengahan ramadhan. Rasa sekejap je setengah bulan berlalu. Moga ibadah yg kita lakukan selama ini diterima Allah. Amiin..

Ramadhan kali ni, alhamdulillah setakat ni eda dan hubby dh berjaya bersederhana dalam berbuka. Ade hikmah gak la eda berRamadhan dm keadaan badan yg tak secergas mana. Huhuhu...

Rasanya dh 2 bln lebih kot eda x memasak di rumah. Sejak keluar hosp. Atas saranan doc supaya eda kene byk bedrest. Walopun ade sesetgh org ckp kene la gerak gak sikit x kn baring je. X elok utk badan la dan sebagainya.. kali ni eda nekad nak pekak kan telinga. Sebabnya yg merana nnt kami gak.. org lain hy tau simpati je.huhu.. Lagi pun eda tau badan sendiri, mmg 2 bln lepas keluar hosp eda dpt rs sakit di bahagian 'tersebut' tiap kali berdiri atau duduk lama. Jd Allah dh bagi warning tuh, pepandai la jaga ye ^_^…

Tapi sejak ramadhan ni, eda rs yakin sbb dh masuk ke zon selamat Kalau nk ter"wuek2". Haha.. msti pening korg bc kn..nnt la sampai masa nnt eda cite ye ^_^… Alhamdulillah skrg berbuka ala kadar aje. Kuih eda dan hubby, pastu makanan berat sikit mkn murtabak dan laksam. Total tiap kali buka budget rm10. Fuh... zmn skrg itu aje dh sepoloh hinggit. Berpeluh.... Nak eda masak berbuka takut lagi sbb berpuasa kali ni Tak sama dgn sblmnye. Kene jg keselematan 'org' lain. 

Cume bersahur je gilir2 masak.. ade hari eda masak. Adr hari beli lauk siap2.. lauk kegemaran eda daging kicap beli kat makcik klate ni jual nasi dagang. redha je hubby, kalau beli lauk itu aje.hehehe... nak wat guane abg. Nnt dh selamat semua ayg akan tebus blk ye msk byk2 utk abg ^_^…

Alhamdulillah. Mg Allah permudahkan ramadhan kali ni. Bagi kesihatan yg baik2 supaya blh teruskan terawih (di rumah aje) dan istiqamah dgn ibadah2 sunat yg lain. Aamiin..

Cant wait.. 
4 weeks to go.. 
HasbunaAllah wanikmal wakeel, nikmal maula wanikman nasir..

0 comments:

Post a Comment