Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers Semoga Allah sentiasa bersama kami selamanya Lilypie - Personal pictureSmg Allah sentiasa bersama kami hingga ke syurga firdausi

Pages

Monday, January 3, 2011

Jalan2 Bermadu Kasih ^_^

Alhamdulillah. Sudah hampir 2 minggu kami menakhodai bahtera cinta kami ♥ ^_^

Kami sudah rancang semasa di rumah suami di Perak berkaitan agenda ini. Sebenarnya kami sudah rancang minggu lepas, sebelum kenduri sebelah lelaki. Tetapi masa tidak dapat nak mengizinkan. Keadaan rumah tidak terurus lagi. Perlu selesaikan sikit demi sikt.

Erm..bermulalah agenda jalan2 kami ni. Tempat yang menjadi pilihan sudah semestinya CAMERON HIGHLAND Bukan apa, tempat ni relaks sikit. Senang untuk cari hotel dan tempat yang indah2 boleh dinikmati bersama berbanding Bukit Tinggi. Lagipun eda sudah ada beberapa nombor hotel yang eda pernah hubungi masa bercuti bersama keluarga tahun lepas. Senang sedikit...

31 Disember 2010, Jumaat

Kami bergerak dalam jam10 pagi. Cadang lebih awal sebab hari jumaat. Mungkin suami dapat bersolat jumaat di sana. Tapi sebab nk sediakan bekalan sepanjang perjalanan, terlewat juga akhirnya. Bekalan punya la banyak eda sediakan, siap kene usik abah lagi. "Macam pergi berkhelah dua tiga hari ". Haha...

Jam 11.30 Kami mula exit di Tapah menuju ke Cameron Highland. Ohoooo..Jalan bengkang bengkok mula membuatkan diri eda dan suami rasa loya. Macam betul2 naik bahtera nih.. Y_Y.. Kereta tidak banyak sangat yang naik waktu nih. Alhamdulillah..Risau juga ramai yang bercuti sebab esoknya Happy Ney Year.

Tempat pertama persinggahan kami semestinya Ladang Teh Bharat. Kebiasaan pengunjung pasti berenti disini kerana tempatnya sangat cantik dan berada di tepi jalan utama.

Berposing2 di Bharat Tea Farm

Penegasan : Ladang teh ni tidak ada kaitan langsung tau dengan teh BOH ^_^..

Kami meneruskan perjalan. Alahai tergoda sungguh eda dan suami sepanjang perjalanan bila melihat orang2 tempatan cameron menjual durian2. Ish ak boleh jadi ni..singgah dulu no beli sebijik durian.. Siap dikopek simpan dalam tapawe kami bawa. Ada guna juga ek bekal makanan banyak2..Tapawe boleh diguna semula.hehe..

Ha..Lihat terliur tak tgk durian ni..ish..abis semerbak kereta bau durian..lalalala...

Perjalanan seterusnya terus ke Hotel D' Couline (tak pasti nak eja camne.). Kene check in awal sebab masa dah kesuntukan. Masa perjalanan eda dan suami tak pasti berapa lama lagi.huhu...Teruskan jgn tak terus.. >_<

Alhamdulillah tepat jam 1.20 kami selamat sampai hotel. Check in terus..Ha klau korg sume nk tau, hotel ni bukan hoel mewah mana pun. Kecil comel je hotel ni...Luar nmp biasa tapi dalam fuh....comell..!! Pada sesapa yang jenis bukan bercitarasa exclusive, suke yang comel2 cute2 blh la singgah ke hotel ni..Actually byk lagi hotel yang selesa utk berbulan madu mcm rainbow, Rosapadena, Equatorial ke..tapi knapa berbayar lebih ek utk kemudahan yang sama juga diberikan pada hotel yang jauh lebih jimat. Boleh jimat bawa makan2 sini. Banyak sangat yang boleh dimakan tau..hehe..

Antara gambar di sekitar hotel. Berhadapan
bangunan Kraftangan

Hari ini tiada plan utk ke mana. Cadang untuk tinjau ladang tea BOH. Kami sampai dalam 4.40, rupanya ladang tutp jam 4.30.huhu..xpa esok masih ada. Kebanyakan kawasan2 yang berkaitan ladang teh, starwberi, lebah dan banyak lagi akan tutup jam 4.30. OK...noted >_<

Malamnya kami membeli belah....Beli baju, kaktus, dan makanan. Pulang awal untuk rehat esok harinya pula..

Amboi meriahnya malam tuh dengar org bergelak ketawa di bawah menyambut tahun baru. Tak kurang ada yang main mercun..hehe..

Happy New Year syg..!!!

1 Januari 2011, Sabtu

Oho.....Good Morning..!! Pagi yang sangat sejuk. Menggigil kami amik wuduk pagi tuh.Ish...solat pun sampai menggigil2..huhu...

Pagi ni sarapan di atas katil. Romantik...!! Dah beli milo+biskut..Apa lagi sediakan terus, tak perlu trun pagi2 sejuk ni..tak tahan..!!

Selesai siap terus bergerak ke Strawberi Farm utk memetik buah strawberi.Yummiiee....memang jadi rambang mata tgk buah strwberi di mana2 saje ada terjuntai..comel..!! Kalau nak tau ka tsini klu petik sendiri bayaran dia RM20 untuk setengah kilo shj. Lebih kurang je dengan yang kat pasar malam. tapi percayalah yang petik sendiri lagi fresh dan manis tau. Mungkin sbb baru petik. Wallahualam. Bak kata bdk2 skrg ni "Terbaik dari ladang"..hehe

Nila dia strawberry farm.Selesai petik sempat
makan stawberi coklat.sedap ..!!

Ok..Seterusnya ke Cactus Valley. Mcm2 kaktus kami borong.hehe.. Comel2 je. Agak besau la kwsn ni..kami park kete atas puncak gunung sane.konon sebab malas nk naik bukit bile jalan tapi lupa nnt nk amik kete kene menapak naik juga..pasraahhh makcik.hehe..

Kami sempat beli 3 jenis pokok hiasan. comel sgt..nk tanam kat rumah y akan kami duduk di Johor nnt..harap2 hidup lah ye pokok ni nnt ^_^

2 jan 2011, Ahad

Tiba sudah hari terakhir kami bermadu kasih di Cameron Highland..terasa sekejap sangat. Tapi xpela xde rezeki.Hubby keje rabu depan so kene balik cpt nk kemas rumah baru kami nn.. ^_^

Sebelum pulang kami sempat singgah ke Bee Farm. Tiada yang menarik sgt. Yela tmpat bee kn..mungkin menarik kalau kene sengat la..hehe..

Alhamdulillah. Next time ada masa dan rezeki lebih, harap dapat la g jalan camni.. Elok utk relax minda dan erat hubungan kasih dalam famili ^_^