Sahabat saya ^_^

Pages

Monday, October 21, 2013

Kebunku yg Comey...weeee~ ^_^


Alhamdulillah..akhirnya terajin sudah eda nak amik gambar anak2 tercinta.hehehe.... sabtu lepas eda dah g beli baja taik kambing. dengan gumbiranya eda baja anak2 tercinta.. tak sabar nak tunggu seminggu dua ni samada dorg makin sihat membesar x ^_^

jom layannnzzz...

Kebun kecilku ~ ^_^


Pokok kertas yg eda cuba bonzaikan.. chaiyok2!!..
 Eda teruja sungguh time hubby kate nk beli pokok kertas atas nih.. sbb eda mmg tgh cari pokok kertas yg jenis menjalar. Boleh la jalar2 ke pagar ke nnt.. Tapi dh bw blk terfikir plak biar bagi die lilit kat kayu mcm asal eda beli..eda trim bulat2 nnt daun die.. hopefully berjaya la ye^_^ hehehehe...

Pokok daun sup dah naik comel..Daun kesum beru nak keluar pucuk2...  

 hhee...pokok sup dan kesum nih eda tetiba terilham nk tanam pas melayari beberapa blog aritu. Bila fikir blk, bile nkpakai sikit je.. tapi nakkene beli seikat besar.. mmg la x mahal pun bape posen je. tapi ati tak sedap plak tiap kali tgk dorg mati layu je dlm peti air.huhuhu....so jom try tanam.nanti nk guna masak just petik je sebatang dua ^_^ Pasni nak tanam daun bawang lak..


Pokok limau kasturi. Daun die baru aje pulih dari dimakan ulat bulu.huhu...

Pokok kertas yg dh lama eda beli..usia dh masuk 3 thn. hehe...

Pokok x
 Pokok atas nih sampai skrg eda x tau nama die.hehehehe... usia pun dh 3 thn. asal beli 3 cabang. sampai sekarang 3 cabang meninggi je die tumbuh. hehe... eda baru je pokok salah satu cabang td.hopefully pasni die bercabang la ek ^_^


Pokok kedondong...
 Pokok kedondong dh berjaya tumbuh skrg. dulu bulan 3 beli tinggi lutut je..skrg dh tinggi dari tong sampah atas. saje je eda letak kat sebelah pokok tuh. nak jadi bahan ukuran. Last week eda picit sikit pucuk atas nak bagi die cabang skit. try & error..hehe

Pokok delima
pokok kedondong


 Pokok delima dan kedondong atas eda dan hubby baru beli. eda letak dlm pasu sbb nak letak luar nanti bile die dh besar skit. Nak letak awal2 mcm takut plak hilang.hehehe...

Poko jambu air


Ha......meriah tak jambu air eda.hehe...Sepatutnya eda kene trim bagi kurang cabang die. tapi mcm mls plak nk potong bile tgk die subur je. ^_^ Kalau trim die tumbuh tinggi ke atas cantik la..kalau x trim nih kompem die rendang gile nnt.adeyy......malas nk potong xsampai ati..heehee


Poko betik

 Ha....ni satu..pokok betik nih dh lama eda tanam. baru je tinggi dlm 15cm. pokok betik yg eda bagi kat mak dh tinggi lutut pun. jeleeesssss eda tgk..!!!mak tanam dlm pasu je kot. mungkin tanam dlm nih ade batu kot bawah die so betik eda x naik sgt. huhuhuhu.....xpe teruskan membaja eda..!! mane tau nnt die tinggi la kn..


pasni eda cadang nak beli la besi yg boleh letak pasu bertingkat2 tuh. boleh susun pasu utk pokok2 yg kecik mcm daun sup, daun bawang, kesum kn...nk google lg pokok ape eda blh tanam.

jom berkebun..!!



0 comments:

Post a Comment