Sahabat saya ^_^

Pages

Tuesday, April 23, 2013

Sepetang berrumput carpet wif ♥~


Kekekeke.... ~ pelik tak title entry eda kali nih.. Otak tengah mamai sekarang nih. Rasa macam tak pecaye je kami dah half berjaya merealisasikan angan2 kami.. ^_^  hehehe....

Semalam time eda keluar ngn hubby, konon nk amik angin segar la. bosan jugak terperap dlm umah kn. Tetibe hubby cakap, "Jom kite g usha rumput carpet".. Haaaa......die dh start dah.haha... Macam aritu la, die kate nk usha dapur masak, konon nk tukar yg kat umah tuh susah nk idup. kene pakai pemetik api..Sekali bukan g usha, terus dibelinye.....huhu.. Kali ni pun sama gak. hehehehehe...sabar jela  hubby den nih..

So untuk percubaan, kami beli 4 keping dulu. Yela, rumput kat umah pun hubby belum cabut buang lagi. Tak tau plk nak simpan camne rumput carpet nih kalau x sempat nk tanam. Jadi bermulalah misi hubby mencabut, mengembur tanah dan menyemai rumput carpet kami.. Berpeluh sakan dia..!! hahaha... Maap la syg, ayg tlg tengok dan payungkan syg je ek.. Takuttt... ^_^ Hari ke-2, up sikit jadi 6 keping. Tinggal sikit je lagi ruang yag belum siap. Mungkin sok, lagi 3 keping kot siapkan semua. Rumput carpet ni bsize 1x5ft tiap keping. Harga kalau kat tempat lain eda xtau plak kn. Tapi kat sini kami beli rm7 sekeping. Kira ok kot bagi kami (sbb xtau harge kn..hehe..)

Day 1

Kali pertama tgk hasil hubby tanam, terus kagum.. wah mantap syg..!! 

Day 2

Tengah ari buta hubby wat keje nih. Nasib baik la redup mcm nk ujan.hehe...Bahagian tepi tuh khas utk betik eda ^_^

Day 3

Hasil akhir hubby eda mendekorasi laman umah.hehehe.... syg i'm proud of u..muahhhh...i♥u..

0 comments:

Post a Comment