Sahabat saya ^_^

Pages

Tuesday, April 16, 2013

Penghijrahan ~ Pemulaan hidup baru

Alhamdulillah...

Sabtu, 13 April 2013.. menjadi tarikh penting dalam hidup eda dan hubby. Setelah seminggu pemergian kedua2 putera tercinta kami Adam dan Adib, eda dan hubby buat keputusan untuk mempercepatkan proses pemindahan rumah. Kalau ikut perancangan awal, memang kami akn mula pack2 barang untuk pindah selepas hubby balik dari trainning KL. Tapi xdela secepat ini kami packing barang.. Hanya beberapa hari aje, x sampai seminggu kami pack2 brg.. Lepas itu bergegas g cuci umah 2 ari sebelum pindah. Syukur Alhamdulillah parents eda ade di JB. Mak eda byk membantu terutama kemas di bahagian dapur. Abah tolong angkat kotak2.. 

Sian juga eda tgk mereka susah payah, tanpa sikit pun merungut bertanya kenapa nak cepat pindah. Tanpa sedikitkn membantah keputusan eda dan hubby untuk tinggal lama sedikit di JB untuk uruskan rumah baru nanti. Mungkin mereka dapat baca perasaan eda dan hubby kot. Byk kenangan kami di rumah sewa ini. Rasa tak tertanggung jiwa dan perasaan kami untuk hadapi saban hari. Setiap sudut dan ruang dalam rumah ini pasti ada kenangan ketika eda hamilkan Adam dan Adib. Ruang TV, makan, bilik tido....... 

Sebenarnya ada sebab eda dan hubby nak masuk rumah kami cepat2... Sebahagian dari putera2 kami ada kami tanamkan di rumah kami itu. Uri... Sebab itu hari tu eda berkeras minta hubby tanam uri di rumah kami sendiri. Sebab eda nak nanti lepas kami pindah, kami akan dekat dengan putera2 kami.. Alhamdulillah.. Sudah 3 ari kami berpindah di sini, sedikit sebanyak eda dan hubby berasa tenang di sini. Bila petang, eda akan ke laman rumah tengok2 pokok sambil tgk tempat uri anak2 kami di tanam.. Sambil menyelam minum air la nampaknya..

Hopefully, penghijrahan ini membawa sejuta hikmah buat eda dan hubby. Moga ia menjadi satu titik permulaan hidup baru eda dan hubby. Kami pasti tidak akan melupakan kedua2 putera tercinta kami Adam dan Adib. Mereka tetap menjadi abang long dan abang ngah buat adik2 mereka nanti..

Cerita umah baru, Alhamdulillah eda dan hubby sikit2 kemas sana kemas sini. Baiki sana baiki sini. Tetap ade beberapa kotak yg belum dibuka dan dikemas. Kenduri masuk umah pun kami belum buat. Cume hubby azan dan surah Albaqarah dibacakan di rumah ini aje sebelum kami tidur di sini. Mungkin selepas eda sihat dan habis pantang, baru boleh buat kenduri. Sekali dengan kenduri untuk putera2 tercinta kami.. insyaAllah...


Proses pembersihan rumah..


Mak abah eda mmg suke bab pokok2 ni..hehe

Cuci jgn x cuci..eda duduk relax jadi mandor ^_^

Mak abah tercinta.. Tiap kali mak abah datang mesti ade je eda nak kemas sane sini..hehe

Alhamdulillah selesai... mlm2 hubby layan tv smbil abiskan milo eda.kekeke..




0 comments:

Post a Comment