Pages

Tuesday, December 2, 2014

Hai Disemberrr..!!

اسلام عليكم

الحمدالله

kita sudah sampai penghujung tahun 2014. Cepat rasanye masa berlalu.. pejam celik dah setahun berlalu. Apalah ye KPI eda tahun ni hehehe..


Ha.......nayakan kan kalau cmni.haha..
" eda nak jayakan impian tahun 2014, yg mana telah sepatutnya dilakukan pd 2013 sebab dah janji pd thn 2012 dan rancang pada 2011.." T_T...

Kire tahun 2011 punya plan nk anak, abis studi dan keje.. so bawa kehadapan baki tertunggak hingga tahun 2014..kuang3x... ^_^

الحمدالله bab pengajian eda, thesis eda dh submit feb 2014 aritu. November 2014 baru dpt report dr dean faculty science, MINOR CORRECTIONS! Alhamdulillah..kire selesai la.mngkin ada beberapa ayat dan grammar yg perlu dibetulkan. Kalau major correction, mmg kene repeat test.huhu...minta dijauhkan. InsyaAllah tahun dpn blh graduate ^_^…


Add caption
Bab rezeki anak, masih terus berusaha hingga kini. Walaupun badan dah makin mengembang hasil dr mkn dan enjit ubat2 ni, eda dan suami tetap x akan putus asa. Kami yakin, Allah akan berikan kami zuriat pada masa yang akan ditentukan. 

Dan akhir sekali, bab pekerjaan. Alhamdulillah skarang masih bergelar guru. Mengajar bahasa arab dan jawi (bukan kepakaran den). Tapi diberi kepercayaan penyelaras utk eda mengajar dan dalam masa yg sama eda kene belajar. Selain drpd tuh, eda ajar gak matematik dan sains sosial. Alhamdulillah. Ya Allah, murahkan rezeki aku dalam mendapat pekerjaan yg Engkau redhai dan bermanfaat bagi keluargaku serta masyarakat islam.aaminn.. 

Tapi...deeeppp deeeppp in my heart eda sbnrnye nk sambung phD. Kene fikir sedalam2nye... ada org2 sekeliling ckp "buat apa sambung phD, keje belum tentu dpt" or "keje la dlu, nnt baru sambung phD"..kata2 mcm ni mmg negative motivation bg eda. Mungkin mereka x faham, sebab utama eda belajar bkn disebabkan untuk mendapat perkerjaan yg tinggi gaji atau pangkat tinggi. tapi untuk mendalami lagi bidang eda. Eda masih sedar, eda sudah berfamili..tp eda rasa xde masalah kalau hubby luluskan, kata2 org lain akan diabaikan. Hehe...InshaAllah, moga Allah beri yg terbaik utk kami. Aamiin...

So tahun ni seperti biasa, menangis gelak ketawa, bergaduh, berperang dalam rumahtangga. Semua itu kerana cinta..chewahhh..i love you syg..muahhh..muahh




0 comments:

Post a Comment